Tuesday, January 27, 2009

Tarikh cemerlang

Terdapat byk cara pengiraan yang digunakan oleh manusia memilih tarikh untuk membuat sesuatu sama ada untuk memulakan perniagaan, menganjurkan majlis pernikahannya, pelancaran produk dan sebagainya.

Tarikh tersebut ialah pada 07-02-2009.

Sebenarnya bukanlah nombor2 itu yang membuatkan manusia itu berjaya. Jika anda seorang yang beragama islam, mempercayai nombor memberikan kesan hidup manusia boleh menyebabkan anda jatuh syirik, Kepada agama lain, ia terpulang kepada kepercayaan agama masing2.

Nombor2 adalah sebagai satu tanda yang mewakili sesuatu maksud. Contoh, jika kita mempunyai berat badan 100kg, kita tentu di label sebagai gemuk dan mempunyai penyakit berat. Namun tidak semestinya begitu kerana ada orang yang memiliki berat 40 kg tetapi memiliki penyakit2 berat juga.

Oleh itu nombor atau angka hanyalah wakil sebentuk visual atau realti tentang status kesihatan
kita.

Tarikh 7-2-2009 di pilih sebbagai tarikh yang "baik" kerana tarikh itu masih dalam fasa bulan sedang menaik di mana kajian orang tua2 dulu mendapati tempoh bulan menaik adalh bagus untuk memulakan sesuatu perkara.

LAHIR PERMULAAN HIDUP




.

2 comments:

Judith said...

Wow! Tarikh 7-2-2009? Artikel yang bagus :)

Salam Fizsha..terimakasih kunjungannya. Aku tinggal di Switzerland-Eropa. Salam...

Fizz said...

terima kasih sudi layari blog ku... baru cuba2... tapi tentang tarikh itu , pasti ada kelainan bila kita lakukan. sb byk kali sudah saya lakukan berdasarkan kiraan dan tidak bercangah dpd hukum islam.